ميڠݢو
ڤرکيتيکوم : 4
تاريخ
: 12 سڤتمبر 2023
تاجوق
جورنال : ڤڠوروسن
ماس کتيک ڤروݢرم هاري کبڠساءن
1. ايسو يڠ دفوکوسکن
ڤد ميڠݢو کتيݢ ٫ سکوله تله مڠنجورکن
ڤروݢرم سمڤنا دڠن سمبوتن بولن کمرديکاءن .
ڤروݢرم اين تله داڤت دجالنکن دڠن جاي ڽا نامون اݢق کورڠ ايفيسيئن دري سݢي ڤڠوروسن
ماس يڠ مڽببکن وقتو ڤڠاجرن دان ڤمبلاجرن ستروسڽ يڠ تله دتتڤکن مڠيکوت جدوال وقتو ترڤقسا
دتڠݢوهکن سهيڠݢ ڤروݢرم سلساي ڤد هاري ترسبوت .
2. اناليسيس ايسو يڠ دفوکوسکن (ڤونچا دان کسن)
مسئله اين برلاکو موڠکين دسببکن اوليه
ڤڠوروسن ماس يڠ دکنداليکن اوليه ݢورور٢ دان ستف سکوله اين سنديري د مان ايا برڤونچا
دري اول ڤروݢرم اين برجالن لاݢي . ڤروݢرم اين
تله مولا ليوات ٣ ٠ مينيت
درڤد تينتاتيف اصل يڠ تله درانچڠ . لبيه٢ لاݢي
بيلڠن ڬورور دان ستف سکوله اين اݢق سديکيت يڠ مڽببکن کورڠڽ تناݢ کرجا اونتوق مڠوروسکن
کسلوروهن ڤروݢرم . کسنڽ ٫ ڤروݢرم سلساي ليوات همڤير دوا جم دري ماس يڠ تله
دتتڤکن .
3. چادڠن دان ايديا ڤڽلساين مسئله
برداسرکن کڤد
اناليسيس يڠ تله ساي لاکوکن ترهادڤ ايسو يڠ تله ساي کنل ڤستي ٫ ساي منچادڠکن ببراڤ الترناتيف ڤڽلساين مسئله ترسبوت
٫ انتاراڽ اياله : -
ڬورو مستيله بيجق مرانچڠ اکتيۏيتي
دڠن ڤراونتوقن ماس يڠ سسواي مڠيکوت تينتاتيف يڠ تله دتتڤکن -
- ڬورو ڤرلو سنتياس مڠيڠتکن موريد
اکن تينتاتيف ڤروݢرم کڤد موريد اݢر ساليڠ بکرجاسام منجاياکنڽ
- ڬورو جوݢ ڤرلوله مماتوهي وقتو يڠ تله دتتڤکن .
4. تيمڤوه ماس ڤڽلساين : دوا هاري
5. تيندقن سوسولن
ݢورو دان ستف تله ممبوات ڤرانچڠن
دڠن لبيه تليتي دان ڤانتس دڠن مڠيکوت کڤد تينتاتيف ڤروݢرم يڠ دتتڤکن دالم ڤروݢرم
يڠ ستروسڽ ياءيت مجليس ڤراسمين ڤنوتوڤن سمبوتن بولن کمرديکاءن يڠ دجالنکن دوا هاري
سلڤس ڤروݢرم اين . ݢورور٢ تله ممبوات ڤرسياڤن دڠن لبيه اول ٫ جوسترو مجليس ڤد هاري
ترسبوت داڤت دسلسايکن مڠيکوت وقتو يڠ درانچڠ اڤابيلا ڤرارقن ڤاݢي ترسبوت برمولا
سڤرتي يڠ درانچڠ .
6. تاريح تيندقن سوسولن : 14.9.2023
7. کسيمڤولن
ساي مراس برڤواس هاتي دڠن ڤراوبهن ڤوسيتيف ترهادڤ
ڤرجالنن ڤروݢرم٢ يڠ دأنجورکن . توݢس دان ڤرانن
ستياڤ ڬورور يڠ دماءينکن دڠن برسوڠݢوه٢ ڤستي اکن ممباوا کڤد کجاياءن ترباءيق ترهادڤ
ڤروݢرم يڠ تله درانچڠ .
روجوعن
Wan Ali Akbar, Khadijah
Abdul Razak & Mohd Isa Hamzah. (2020). Pengurusan Masa Guru Inovatif
Pendidikan Islam. The Online Journal of Islamic Education, 8(2), 33-39.
|
Disemak oleh Pensyarah Pembimbing |
Disemak oleh Guru Pembimbing |
0 Comments