CARA MEMBUKA AKAUN MAYBANK

Assalamualaikum wbt

Bersyukur kepada Allah swt kerana memberi izin kepada saya sekali lagi untuk berkongsi pengalaman saya sendiri yang saya rasa pada akhirnya insyallah akan membawa manfaat bersama. Pada hari ini,saya akan berkongsi secara terperinci bagaimana kita dapat membuka akaun maybank secara terancang. Bak kata orang inggeris,

If you fail to plan, You plan to fail.

Apa yang perlu saya bawa untuk buka akaun maybank?

1)   IC

2)   Salinan surat tawaran (Pelajar)

3)   Salinan slip gaji (Pekerja)

4)   Download aplikasi Maybank 2u

5)   RM250 untuk deposit (jangan risau,duit tuu masuk dalam acc kita punya)

 

Ada tips untuk siap awal?

Tips nak siap awal, kenalah datang awal.kalau macam tempat saya,pukul 9:30 am dah bukak...jadi saya 10 minit sebelum 9:30 saya dah tercegat depan pintu bank tu...sebab pagi xramai sgt orang

 

Apa yang perlu saya buat untuk membuka akaun Maybank?

Next, pergi sahaja ke kaunter pertanyaan dan beritahu nak bukak akaun maybank. Nanti ikut je ape y die suruh. Just follow the flow. Mereka akan meminta anda untuk membuat appointment dahulu. Macam saya, appointment saya pada pukul 12.30 tengahari.

 

Cadangan saya, anda perlu standby:

1)   password bank (untuk log in app maybank2u) (password tuu perlu ada huruf besar, huruf kecil, nombor dan simbol)

2)   6 pin nombor(untuk ambil duit kat atm)

3)   Username bank

 

Akhir kalam, saya doakn supaya urusan anda untuk buka akaun bank dipermudahkan....ameen yaa robbal a'lamiin

 

Assalamulaikum wbt

 

 


Post a Comment

0 Comments